Summa sidvisningar

fredag 21 september 2012

Triss i byxor

Nu har jag sytt byxor, fem par av den här modellen har det blivit, tre par lyckades jag fånga på bild innan de åkte på.
Det har inte varit så mycket aktivitet här det sista, det beror på att det har varit desto mer aktivitet i övriga livet.
Jag har börjat plugga "på riktigt", ska bli bebyggelseantikvarie och pendlar till Göteborg varje dag.
Mannen pluggar han också, så sista månaden har gått åt till att ställa om hela familjen, komma in i nya rutiner och lyckas pussla ihop hela spektaklet. Sen har det dykt upp lite annat smått och gott så det går nästan lite för fort just nu...
Men hösten är här, natten till idag dök herr frost upp, barnen växer och det var dags att förnya lite i deras garderober.


Dom har fått en idé om att man inte kan använda "hårda byxor", även kallade jeans. Så jag hittade ett bra muddbyxmönster som blev godkännt, och byxorna gick hem.

 
De ljusa denimbyxorna är sambons jeans som blivit återanvända, det blev väldigt lyckat, över förväntan.

 
Nästa gång ska jag avancera och sy på bakfickor också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar